Tuesday, December 3, 2013

~ Tak Suka Macam Tu~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

setiap individu kehidupannya berbeza..
1. ada kaya..
 2. ada yang sederhana..
3. ada miskin...

saya berada dalam keadaan sederhana..
dan yang pasti..
sya berada dalam kehidupan sederhana disebabka oleh mama ayah saya..
mereka yg cari duit untuk menampung kehidupan kami sekeluarga..
klu bukan disebabkan mama n ayah..
sudah semestinya saya akan berada dalam kategori ke 3...

walaupun sya berada dalam kategori ke 2 sekarang ney..
tpi sya tk pndang rendah dengan kehidupan orang lain..
kalau dorang kaya.. maknanya itu rezeki yang Allah berikan..
kalau dorang sederhana.. still rezeki dorang..
tapi kalai miskin.. itu adalah ujian Allah untuk mereka..

sya kawan dgn smua org..
sya tk tgk dorang kaya or tk..
makin dorang kaya..
makin la sya malu utk berdamping dgn dorang..

buat apa sya nk bngga dgn hdup sya skg..
ckup sekadar sya bersyukur dgn hdup sya skg..
kdang2.. 
bangga tu akan mnyebabkn kta riak dan sombong..
kn...

mcm mna skali pn rmh yg dorang ada..
sya ttp dtang..
bersyukur la ada rmh..
dripada tkda tmpat tuk berlindung..

sya tak suka bila kwn2 bndingkan hdup dorang dgn sya..
sya sma ja mcm kmu..
tkda bezanya..
sya bukan jenis yg pndang smua kekayaan..
ckup sekadar ala kadar..
mngkn cara sya berbeza dgn kmu..
tpi tu tdk mnghalang sya tuk berkawan dgn kamu

ermm..
hrap faham..

Friday, November 29, 2013

~Masih Aku Cinta~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

from me to you..

^_^

Biarpun kau tak lagi ada dengan ku
Takkan ku bisa melupakan mu
Caramu memanggil nama ku
Terasa seolah kau masih ada

Jauh di dalam sanubari ku
Tak ku relakan pemergianmu
Namun ku,’kan selalu doakan mu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar
Aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta

Takkan pernah ada penggantimu
Yang mem pertahankan ku sepertimu
Satu dunia,menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenal mu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan
Kau juga mendoakan ku


Tuesday, November 26, 2013

~ Bukan Senang Untuk Melupakan Seseorang~

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

dalam masa yg singkat..
kita mampu untuk suka seseorang..
dalam masa yg singkat juga..
kita mampu untuk menyayangi seseorang..
tapi..
untuk melupakan si dia..
akan mengambil masa yg lama..
lama sangt2..
btl kn...

setiap org sudah semestinya akan menghadapi semua ini..
yg membezakan kta..
macam mna kta melupakan orang itu..
apa yg kta buat smpai kta blh lupakan dia..
btl kn..

tambah merumitkan keadaan apabila terlalu banyak kenangan..
makin banyak kenagan yg diperolehi.. 
makin susahlah untuk kita lupa org tersebut..

satu persatu kenangan tersebut akan datang..
lbh2 lg bila kta duduk sorang2...
sudah semestinya kenagan itu akan dtg..
makin sayu hati bila ingt smuanya..
lbh2 lg bla kta dah takda apa2 dgn si dia..
kn3...

tapi syg berhrap..
seandainya sya dh tkda apa2 dgn dia..
sya blh lupakan dia dan terus menganggap dia sebagai seorang sahabat..
sya hrap sya boleh berfikiran positif waktu itu..
jodoh ditangan tuhan..

semoga sya akan tabah untuk hadapinya..
tapi syg berhrap yg sya tak kan hadapinya..

doakan sya.. 
^_^



Sunday, November 17, 2013

~Happy Holiday~

assalamualaikum dan salam sejahtera..

kini semester 2 telah berjaya sya habiskn.. hrap keputusan yang diperolehi sepanjang semester 2 ney juga akan baik..

terlalu banyak kenangan yang sya perolehi dlm sem 2 ney...

pahit mahupun manis..

yang psti...

sem ney sya bnyk nngis.. hahaha..

tpi tu tk mnghlang sya tuk focus dgn pmbelajaran sya...

bla sem 2 dh hbs.. mknanya cuti pun sudah bermula..

now im already at home.. alhamdulillah..

epy sngt2.. but at the same time..

sya sedih jga sbb trpaksa berpisah dgn seseorang..

nk wt mcm mna kn..

stiap pertemuan pasti akan ada perpisahan..

hrap sya dpt jmpa dgn dya lg..

insyaAllah..

plan cuti ney..

duduk umah la.. haha..

tpi satu sya nk wt...

blajar main keyboard..

lma dh tnggalkan keyboard.. jari pn makin keras nk mengejar kord2 tu.. haha..

hrap cuti ney sya gunakan dgn sebaik mngkin..

insyaAllah.

kpd rakan-rakan yg lain..

SELAMAT BERCUTI!!

jaga diri.. jaga kesihatan.. jaga pemakanan..

panjang umur kta jmpa tahun depan.

insyaAllah..

syang kamu semua..

^_^


Saturday, November 2, 2013

~ Saya Tidak Salahkan Sesiapa~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

bla kita lihat disekeliling kta..

trutamanya bla kta mnghadapi sesuatu masalah..

pstinya kta akan menyalahkan orang lain...

btl tk??

ada msanya sya akan wt mcm tu..

tpi..

tdk tuk skg...

smua org wt kesalahan..

tkda sepa yg tk wt salah..

kn??

so.. 

wt pa mw salahkan orang lain sdangkan sesuatu msalah itu ada kaitan dgn kta..

kta sndiri yg mmbuat keputusan..

jd bla kta hdapi msalah tu..

mknanya tu salah kta..

tk berfkir dlu sblum mmbuat kputusan..

tpi apa yg sya hdapi skg..

sya tk salahkan sesiapa..

dan..

sya tk mnyesal..

knpa??
sya bahagia dgn smua ney..

seandainya smua ney berakhir nnti..

skurang2nya sya ada kenangan..

that u said to me right??

sesuatu kenangan itu tdk smstinya manis sahaja..

pahir itu kenangan jga..

knangan pahit tu la mngajar kta utk jd matang..

knangan pahit tu la mnjdi pngajaran tuk kita dimsa akan dtg..

kn3...

matang tk i.. haha.. (joke)

i already 20 years old..

i don't want be a childish...

maybe sya manja..

tpi bkn budak2..

hehe..

so..

peringatan tuk sya..

hadapi smuanya dgn sabar..

msti ada hikmah disbalik smua ney..

peace... ^_^

~ Dugaan Buat Saya~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

terlalu bnyak ujian dan dugaan yang Allah berikan kpd diri ini..

tpi hati ini tetap sabar..

kerana sya tahu..

Allah tk kn uji umatnya luar dari kemampuan seseorang..

mksdnya sya blh hdapi smua ini..

insyaAllah..

ujian datang ketika saya hendak exam..

hrapnya..

dgn ujian ini..

ia tdk mnganggu saya dlm exam akan dtg..

smstinya ada hikmah disebalik smua ini...

hadapi dgn sbar dan snyum...

sdih dan nngis tu ada msanya akan dtg jga..

tpi tu la pnawar hati..

walaupun sya jatuh skg ney..

tdk brmkna sya akan trus jatuh dan tdk akan bngun2..

sya akan brusaha untuk trus bngun..

dan meneruskan kehidupan sprti sblum ney...


doakan sya...

^_^


Tuesday, October 29, 2013

~Membuat Pilihan Itu Perlu~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

setiap persoalan perlu ada PILIHAN jawapan...

PILIHAN itu perlu bagi menentukan samada kputusan yang kita ambl itu betul atau tdk..

ada msanya PILIHAN yang kita pilih itu akan salah..

mw tk mw...

kta kna tmpuhi jga..

klu dlm exam.. salah plih jawapan.. mrkah pn kurang.. kn???

tpi dlm sebuah percintaan??

tkda istilah kurang mrkah.. paling2 pn.. rugi..

rugi melepaskan orang yg syangi kita...

ermmm..

wt la kputusan yg baik...

sakit hati blakang cita..

nnti blh brdiri balik..

insyaAllah..

^_^

~Merampas??~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

terlalu sibuk sehingga tkda msa nk update blog.. sibuk la sngt.. haha.. 

topik kali ney.. merampas???.. waduh2..

tk sesuai dengan sya.. tpi??

huhuhu...

ermmm...

kdang2.. bnda mcm ney susah nk elak kn...

kita bkn nk rampas bf or gf orang..

tpi bla hati dah suka..

smua tu dh tk fkir lg..

btl tk??

ermm..

but at the same time..

kita ttp akan rsa bersalah..

huhu..

what should i do??

the answer..

u started it so u have to finished it..

huaaa.. kecewa??

nk wt mcm mna lg..

tnggalkan orang yg kta syang??

awal2 tu mmg tk blh..

lma2 blh..

insyaAllah..

huhu..

i only know how to say.. but i don't know how to do..

ermmm...

hrap2 ada jln pnyelesaiannya..

amin..

:( :(

Saturday, October 12, 2013

~Pameran Literasi Bahasa 2013~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

alhamdulillah.. berakhirlah sdh Pameran Literasi Bahasa PISMP Ambilan Januari 2013..

satu semester belajar subjek ney.. jd smua hasil bahan ABM dipamerkan..

dpt dilihat semua hasilnya.. nk ckp cntk sngt tu tk jga la.. nk ckp bida sngt tu tk jga.. tpi okay la..

hehe..

pngalaman yg sya perolehi untuk tahun ney dan smester ney..

penat tu mmg penat..

tpi bla selesai je pameran..

semua beban tu hilang..

kt bwah ney ada gmbr msa pameran..

tk bnyk la..

ckup stakat paparan korang smua.. 

^_^


ney ahli kmpulan sya.. 2 lelaki 2 pmpuan.. ^_^


ney antara ABM kmpulan kmi hasilkan.. simple tpi bermkna...


ney pla hasil daripada kmpulan lain...


its me.. :)


bergambar bersama muslimah bimbingan


gmbar klas.. ^_^
kaunselor muda


 huruf yg dihasilkan mnggunakan doh (tepung)..


me n bahan ABM kmpulan kami.. :)


huruf yg dihasilkan mnggunakan batu.. :)


ABM.. membina ayat...

Monday, October 7, 2013

~ Saya Tak Sama Dengan Orang Lain~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

^_^

saya tk cantik mcm orang lain..

saya tak comel mcm yang lain..

saya tk pandai mcm yang lain..

apa2 je la..

saya tk mcm orang lain..

saya adalah saya..

saya tak sama mcm orang lain..

so..

dari awak sma ada nk trima saya atau tdk..

tpi sya mnta..

just trima sya seadanya..

sya tk smpurna..

tpi sya berusaha tuk jd smpurna bt org yg sya syang..


seandainya awk mnganggap sya org lain..

cri orang lain..

sya hnya perlukan orang yg dpt trima sya seadanya..

^_^

*to my future husband.. peringatan awal.. haha*




~ Boleh Ka?~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

stiap pmpuan inginkan lelaki yg blh jd imamnya dlm solat..

btl tk??

^_^

sya pn mcm tu jga...

sya nk awk jd imam sya..

blh??

sya tnggu saat ney..

tk tw bla..

tapi sya hrap akan ada...

im waiting....

^_^

Sunday, October 6, 2013

~ Bukan Niat Sebenarnya~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

bukan niat dihati tuk bersikap kurang sopan..

tpi bla dh mcm ney...

sya tk blh..

huhu..

bnda ney paling sya nk elakkan...

tpi....

bnda tu trjdi skg..

sya minta maaf...

tk tw nk salahkan sepa..

tpi sya ttp mnta maaf..

jdkn dya sbgai pngajaran...

sorry






~ Buat Walaupun Terpaksa~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

perkongsian hari ini...

hnya untuk peringatan bersama..

sya bukan ustazah..

sya tidak smpurna..

tpi sya mncuba untuk mnjadi yg terbaik..

dan sya cuba untuk mmbantu anda semua..

hnya perlu lihat gmbr kt bwah.. sudah bgitu jelas mksud yg ingin dismpaikan..

cma brgntung dri cara anda utk memahaminya..



terpaksa mcm mna pn.. 
pnas mcm mna pn..
tk tahan mcm mna pn..
lemas mcm mna pn..
mlas mcm mna pn..

KITA KENA BUAT JUGA..

bla perkataan wajib tu.. mksudnya kta kna wt..

awal2.. mmg kta trasa bebannya..

tpi bla kta slalu wt... dgn niat yg baik..

sgala beban tu akan hlang.. dan kta akan rsa snang..

bla kta tk wt "bnda wajib" tu.. 

kta akan rsa kehilangan..

tu mksudnya..

kta rsa kemanisan dalam melakukan KEWAJIPAN..

tk pcaya???

cba la..

semoga perkongsiaan ney mmpu mmbantu anda smua..

ikhlas dari sahabat kpd sahabat..

^_^

~Masih Ada Yang Perlu Disiapkan~

Assalamualaikum dan salam sejahtera

alhamdulillah.. masih diberi pluang tuk meneruskan khidupan hari ney.. 

semoga hari ney lbh baik daripada smlm..

alhamdulillah.. semua assgmnt brjaya disiapka mnggu lalu..

tapi...

masih ada lg kerja lain yg perlu disiapkan dan diharungi..

1. PAMERAN LITERASI BAHASA
2. PORTFOLIO
3. UAK
4. EXAM

see.. msh ada 4 perkara yg perlu diselesaikan..

pameran, UAK n exam tu mmg wajib la.. 

portfolio tu pla.. bkn tk wajib.. tpi besa la tu.. PEMALAS kn.. hahaha..

tpi akan diusahakan tuk diselesaikan...

bla dh selesai 4 perkara ney bru la dapat CUTI..

yeah!!! 

tk lma lg cuti..

but.. ada satu perkara wt aq sdih..

mlas nk fkir skg..

nnti ja..

hrap smua tugasan ney dpat diselesaikand dgn baik..

wish me luck

Thursday, October 3, 2013

~Adab Ketika MARAH~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

kali ney sya nk kongsi mengenai ADAB KETIKA MARAH...

maklumat mengenai ney sya dpat daripada buku.. jd tk salahkan sekiranya saya berkongsi dengan korang smua..

selamat membaca..

ada 8 adab ketika marah iaitu............................

jeng3.... ^_^

1. JANGAN MARAH KECUALI KERANA ALLAH
marah kerana Allah akan mendapat pahal..
persoalannya, apakah kriteris marah tersebut...??
kemaraha tersebut apabila hukum ALlah diabaikan atau dilanggar... elakkan daripada marah pada perkara dunia. nabi tidak pernah marah kerana dirinya tetapi marah kerana Allah..

2. BERLEMAH LEMBUT
Marah boleh mendorong kepada pertikaian, memukul dan menghina sehingga boleh terjerumus dalam disa besar dan memutuskan silaturahim. rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
"Sesungguhnya dalam dirimu, ada dua sifat yang dicintai Allah iaitu santun dan hati-hati." (riwayat Muslim)

3. MENGINGAT KEKUASAAN DAN KEAGUNGAN ALLAH
mengingati kekuasaan Allah atas dirinya, keagunganNya, perlindunganNya dan keperkasaanNy ketika sedang marah, nescaya semua itu akan meredakan amarahnya, bahkan mungkin tidak jado marah sama sekali. inilah adab yang paling bermanfaat yang dapat menolong seseorang untuk bersabar.

4. MENAHAN AMARAH
Allah s.w.t berfirman yang bermaksud : 
" Dan orang yang menahan amarahnya dan memberi maaf kepada orang lain, Allah mencintai orang yang berbuat kebaikan." (surah Ali Imran3:134) 
menurut Ibn Hajar dalam kitab Fath al-Bari, ayat ini bukanlah dalil untuk menghindari marah, sebaliknya ketika marah sedang memuncak, hendaklah dia menahannya untuk menghindari perkara buruk.

5. MEMOHON PERLINDUNGAN ALLAH
kebanyakan manusia akan lalai ketika marah. berlindung kepada Allah merupakan tidakan yang paling efektif kerana marah berasal daripada syaitan.

6. DIAM
rasulullah memberi nasihat, maksudnya: "ajarilah, permudahkan dan jangan menyusahkan. apabila salah seorang daripada kalian marah, hendaklah diam." (riwayat Ahmad)
ini kerana, kadangkala orang yang sedang marah mengatakan sesuatu yang dapat merosakkan agamanya, menyalakan api perselisihan dan menambah kedengkian sehingga menjadikan sesuatu urusan itu bertambah rumit.

7. UBAH POSISI
rasulullah bersabda yang bermaksud : "jika salah seorang antara kalian marah ketika berdiri, maka hendaklah dia duduk. apabila tidak hilang juga, hendaklah dia berbaring. (riwayat Ahmad).

8. BERWUDUK ATAU MANDI
marah berpunca daripada api syaitan yang boleh mengakibatkan mendidihnya darah. api dingin yang terkena pada wajah dan badan akan memadamkan api tersebut dan menghilangkan amarah serita gejolak darah.

tahniah anda telah membaca kelapan-lapan adab ketika marah..

mngkn tidak semua adab tersebut kta blh lakukan.. btl tk..??

so gunakanlah cara yang anda rasa mudah dan senang..

contohnya, mengambil air wuduk..

tk pn..

tinggalkan tmpat yg mmbuatkan anda mrah... dengan ini, anda akan mengambil msa untuk meredahkan api kemarahan anda..

klu sya.. sya akan tnggalkan org yg wt sya mrah.. bkn sbb sya tk nk berkwn dgn dya.. tpi sya nk tnangkan diri sya...

sya tk nk jd HULK..

bkn cntk pn.. hahaha..

bla kemarahn sya dh okay.. sya akan cri org tu jga balik dan menganggap yg kmi tkda apa2 msalah..

hehe..

so..

SELAMAT MENCUBA DAN MENGAWAL AMARAH ANDA..

^_^



Sunday, September 29, 2013

~ Kan Comel Macam Tu.. ^_^ ~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

sebelum tu.. sya nk tnya.. sepa yg bertudung..??? selesa tk??? 

alhamdulillah bg sesiapa yg bertudung.. tahniah kepada anda... ^_^

kpd yg tk bertudung... ermmm... perlahan2 la latih diri k.. utk kebaikan diri sendiri.. maaf andai ayat saya menyinggung perasaan anda.. 

bertudung..?? ermmm.. 

smua org prnah bertudung kn.. mustahil la tk.. kt skolah dlu msti korang brtudung kn.. tpi hbs wktu sekolah cnfrm tk bertudung.. haha.. besa la tu.. bdk lg.. sya pn mcm tu jga dlu.. wktu sekolah je pkai tdung.. bla nk jln2 g bndar.. mna sya pkai tdung.. 

tpi alhamdulillah.. sejak berada disekolah menengah.. form 4 tk silap sya.. (lmbtkn).. huhu.. nk dijadikan alasan tk blh jga kn.. sya kongsikan la knpa sya tk pkai tdung.. 1. sya seorang atlet kt skolah.. jd nk lari guna tudung tu mngkn mnjdi halangan tuk sya.. mcm tu jga msa men bola jaring.. siap pkai skirt n sluar pendek lg.. astagfirullah..

tpi alhamdulillah.. setelah meninggalkan semua tu...sya dh mula bertudung.. kuar rumah sya bertudung.. g mna2 sya bertudung.. tpi tu tk mnghalang sya tuk libatkn diri dengan larian dan bola jaring.. 

msa kt teknik.. sya msh lg mnjdi atlet skolah.. atas permintaan ckgu2 kt sna.. so.. mw tk mw.. sya ikut jga la.. tpi sya tetap memakai tdung.. tk kira la samada sya lari ataupun lompat.. haha.. 

sehinggalah sya msuk IPG.. sya tetap pkai tudung walaupun sya ikut larian sewaktu sukan tahunan dan pertandingan bola jaring n futsal.. tk mnjdi halangan tuk sya pn..  alhamdulillah...

panas??? 

ermmm.. msti ada yg trtanya2.. tk pnas ka bla pkai tdung..

sejujurnya.. TIDAK.... 

awal2 tu mmg la pnas.. tpi bla kta dh biasa.. kta tk kn rsa pnas ataupun rimas.. 

bg sesiapa yg suka bertudung.. msti dya akan sntiasa update dgn jenis tudung2 zaman skg.. 

ikut selera masing2 la.. ^_^

klu sya.. sya lbh suka tudung bawal.. tudung xpress pn ok jga.. 

tudung labuh tk??

huhu.. wt msa ney. tdung sya hnya bersaiz 45.. tk jga labuh sngt.. n tk jga singkat sngt.. tuk pkai tudung labuh.. mngkn blum lg tiba msanya.. insyaAllah akan ada msanya..

nk nasihat n mmberi peringatan tu tk la.. tpi tuk korang renung2kn tu ada..

so sya nk korang fkir wt seketika.. renung dan fkirkan mnggunakan mata hati..

ada diantara kta mnganggap untuk bertudung kna dtg seru.. smpai bla kta nk tnggu seru tu dtg..?? seru tdk akan dtg melainkan kta yg mncri seru itu dgn cara... melatih diri dgn bertudung..

dgn latihan yg kerap akan mmbuatkan kita akn trus ingin bertudung.. tk percaya?? cuba la..

sya ingt potongan ayat...

"terpaksa mcm mana pun.. kta tetap kna tutup aurat"

bg seorang perempuan.. aurat adalah segala2nya dan ia merupakan satu perkara wajib... bla dh nmanya wajib.. kta kna wt walaupun berada dalam keadaan terpaksa..

bg seorang perempuan yg telah haid.. segala dosa adalah ditanggung sendiri.. dan.. pda msa yg sma.. kta kna ingt.. bla aurat kta dilihat olh lelaki bkn muhrim.. kta tlah menarik ayah kta msuk neraka.. Allahuakhbar..

sepa yg nk ayah dya msuk neraka..?? 

fkir2kan la...

smua perubahan adalah dtg dri diri kita sndiri.. hnya bergantung kpd usaha kita...

msti ada diantara kta yg berpendapat.. sya tk cntk la bla bertudung..

Ya Allah.. ciptaan Allah sangt cntik.. jika dibandingkan antara bertudung dan melepaskan rambut.. cantik lgi bertudung..

korang kna ingt.. mcm mna skali pn rupa seseorang tu.. bla dya bertudung.. dya ttp akan cntk.. sedap mata memandang.. cuba la..

mngkn ada jga yg berfikir.. alaa.. pkai tdung ney blum tntu msuk syurga..

ya.. mmg btl.. tpi sekurang2nya.. org yg bertudung tu berusaha untuk mengelakkan diri daripada msuk syurga berbanding org yg tk bertudung..

btl tk??

haaa.. 

langkah seterusnya adalah daripada anda smua..

sya hnya mmperingatkan..

ini bkan bermaksud sya seorang yang baik.. msih bnyk lg ilmu yg sya perlu terokai.. tpi tdk salah kn dgn ilmu yg sedikit ney sya kongsikan kpd anda smua..

aurat la melambangkan diri kta terutamanya perempuan..

korang kna ingt.. lelaki tetap akan cri perempuan yg bertudung.. so.. pndai2 la yer..

renungan bersama..

sma2 kta merubah diri kta..

insyaAllah.. Allah akan mmbantu..

asalkan kta berusaha..

selamat mencuba..

syang korang smua.. 

nasihat sahabat kpd sahabat muslimah

^_^

assalamualaikum


Saturday, September 28, 2013

~ First Time ~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

for the first time.. no.. for the second time.. kmu wt sya nngis.. hahaha.. 

first time kt sni mksudnya.. nngis bla brckp dgn kmu.. kjam2..

awal pg kot nngis.. ish3..

but.. i feel better after that...

tk nk nngis sbnarnya.. tpi last2.. nngis jga..

so.. now u know the reason right..

klu skg pn sya blh nngis.. apa lg nnti..

huhu..

i hope that i will be a strong person one day..

insyaAllah...

psal kmarin..

thanks... ^_^

Sunday, September 15, 2013

~Thanks Awak~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

thanks 4 the last day...

epy sngt...

bkn snang nk hangout sma2 mcm kmarin...

lbh2 lg bla dua2 sbuk.. trutamanya awak..

thanks for everything..

ingt tk kta kbox kmarin.. 

bnyk2 lagu yg awk nyanyi.

satu lgu je wt sya trdiam.. hahaha

feeling hbs tw..

lagu.. TERCIPTA UNTUKKU

wahhhhh..

mantap la..

tk tdo nyenyak tw...

hahaha...

susah la sya ney nnti..

huhu..

never mind la..

pa2 pn..

thanks again..

syang awak.. 

^_^




~alhamdulillah atas kbhagian yg diberikan~



Thursday, September 12, 2013

~SELAMAT PENGANTIN BARU ALONG DAN KAK ANI~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

just nk kongsi kt korang smua..
berita gembira wt kluarga kami.. hehe

wt pertama kalinya, kluarga kami mengadakan majilis perkhawinan.. hehe

along merupakan cucu pertama kt kluarga kami.. jd dya jga la org pertama yang kawin dlu.. hehe

along n kak ani tlah diijabkabulkan pada 6 SEPTERMBER 2013..

alhamdulillah..

smua kami sbuk sngt2.. tk ckup tangan rasanya.. 

tpi bla dh selesai smuanya... trasa beban yang dintanggung jd ringan. hehe

so.. sya hrap.. along n kak ani berkekalan hingga ke akhir hayat.. ^_^

kt bwah ney sya sertakan gmbr2 sewaktu mjlis perkhawinan berjalan.. gmbar nikah tkda.. cma ada gmbr sanding.. ^_^



mjlis bersanding dirumah pengantin perempuan..


mama n pengantin serta kluarga dari kmpung.. 


mama n saudara mara...


sya n adk bersama pengantin sewaktu malam berbedak dirumah pengantin lelaki...


parents sbelah lelaki.. mama, ayah, makcik n pakcik


mlm bergambus... joget...!!


ateh n me.. pendekkn.. hahaha


ewan, me, ateh n aeiza..


3 ank dara.. ^_^
org kuat tuk hdiah.. hahaha


my first bf... ayah.. :)


our family...


ewan n me.. ^_^


alang n me..


zaquan n me.. kepenatan


sanding di waktu pagi.. kt umah pengantin lelaki.. hijau..


hdiah kepada tetamu yg dtg.


mama n ayah jd penyambut tetamu.. 


pnjaga hdiah.. ^_^


kumpulan kompang dari papar


along n kak ani


sister n me...


mjlis resepsi kt hotel Le Meredian..



flower girls.. ^_^

tu je tuk ary ney.. 

jgn lupa doakan kebahagian along n kak ani..

terima kasih semuanya..