Thursday, July 11, 2013

~ Sabar la wahai hati~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

tidak dapat dinafikan lagi.. setiap hari kita sentiasa diduga dan diuji oleh Allah s.w.t.. itu menandakan yang Allah sayang kat kita.. Allah rndu untuk mendengar doa daripada hambaNya.. :)

utk hari ini.. ada 2 perkara buat saya tersentap dan menguji hati dan perasaan.. ermmm...

apa lg yg sya mampu lakukan melainkan bersabar... :)

perkara pertama.. mngkn ia salah saya.. tujuan sya hanya menegur.. tpi tk sngka dgn teguran itu.. org lain marahkan sya.. mngkn dya tk marah.. tpi intonasi suara dya mmbuat saya rsa lain.. tk pe la.. perkara kecil je tu... nnti2 ok la tu.. tpi wt msa ney.. biarlah masing2 ambk ruang tuk tenangkan diri.. :)

msti korang pnah dgr... ORANG YANG DEKAT DENGAN KITA LEBIH BANYAK MENYAKITKAN HATI KITA BERBANDING ORANG YANG JAUH DARI KITA...

dan korang msti penah dgr... ORANG YANG SAKIT HATI ITU LEBIH BANYAK DOSANYA BERBANDING ORANG YANG MENYAKITKAN HATI KITA..

jd dapat dirumuskan yang kita perlu BERSABAR...

perkara kedua pula.. berkaitan dgn si dia.. huhu

sebenarnya dya tk wt pa2 pn.. cma disebabkan satu ayat yang saya baca di FB sdh ckup mmbuatkan hati dan prasaan saya rsa lain... huaaaa...

smpai bla mcm ney...huhu..

sya yg cri msalah sndiri dan sya kna tnggung sendiri..

rizqei!!!!!!!!!!!!!!!

bersabarlah!!!!!!!!!!

insyaAllah smua ney akan okay... :)


No comments:

Post a Comment

Meh la komen... :)
nk tw jga apa pendapat korang...
terima kasih...