Friday, November 29, 2013

~Masih Aku Cinta~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

from me to you..

^_^

Biarpun kau tak lagi ada dengan ku
Takkan ku bisa melupakan mu
Caramu memanggil nama ku
Terasa seolah kau masih ada

Jauh di dalam sanubari ku
Tak ku relakan pemergianmu
Namun ku,’kan selalu doakan mu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar
Aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta

Takkan pernah ada penggantimu
Yang mem pertahankan ku sepertimu
Satu dunia,menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenal mu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan
Kau juga mendoakan ku


Tuesday, November 26, 2013

~ Bukan Senang Untuk Melupakan Seseorang~

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

dalam masa yg singkat..
kita mampu untuk suka seseorang..
dalam masa yg singkat juga..
kita mampu untuk menyayangi seseorang..
tapi..
untuk melupakan si dia..
akan mengambil masa yg lama..
lama sangt2..
btl kn...

setiap org sudah semestinya akan menghadapi semua ini..
yg membezakan kta..
macam mna kta melupakan orang itu..
apa yg kta buat smpai kta blh lupakan dia..
btl kn..

tambah merumitkan keadaan apabila terlalu banyak kenangan..
makin banyak kenagan yg diperolehi.. 
makin susahlah untuk kita lupa org tersebut..

satu persatu kenangan tersebut akan datang..
lbh2 lg bila kta duduk sorang2...
sudah semestinya kenagan itu akan dtg..
makin sayu hati bila ingt smuanya..
lbh2 lg bla kta dah takda apa2 dgn si dia..
kn3...

tapi syg berhrap..
seandainya sya dh tkda apa2 dgn dia..
sya blh lupakan dia dan terus menganggap dia sebagai seorang sahabat..
sya hrap sya boleh berfikiran positif waktu itu..
jodoh ditangan tuhan..

semoga sya akan tabah untuk hadapinya..
tapi syg berhrap yg sya tak kan hadapinya..

doakan sya.. 
^_^



Sunday, November 17, 2013

~Happy Holiday~

assalamualaikum dan salam sejahtera..

kini semester 2 telah berjaya sya habiskn.. hrap keputusan yang diperolehi sepanjang semester 2 ney juga akan baik..

terlalu banyak kenangan yang sya perolehi dlm sem 2 ney...

pahit mahupun manis..

yang psti...

sem ney sya bnyk nngis.. hahaha..

tpi tu tk mnghlang sya tuk focus dgn pmbelajaran sya...

bla sem 2 dh hbs.. mknanya cuti pun sudah bermula..

now im already at home.. alhamdulillah..

epy sngt2.. but at the same time..

sya sedih jga sbb trpaksa berpisah dgn seseorang..

nk wt mcm mna kn..

stiap pertemuan pasti akan ada perpisahan..

hrap sya dpt jmpa dgn dya lg..

insyaAllah..

plan cuti ney..

duduk umah la.. haha..

tpi satu sya nk wt...

blajar main keyboard..

lma dh tnggalkan keyboard.. jari pn makin keras nk mengejar kord2 tu.. haha..

hrap cuti ney sya gunakan dgn sebaik mngkin..

insyaAllah.

kpd rakan-rakan yg lain..

SELAMAT BERCUTI!!

jaga diri.. jaga kesihatan.. jaga pemakanan..

panjang umur kta jmpa tahun depan.

insyaAllah..

syang kamu semua..

^_^


Saturday, November 2, 2013

~ Saya Tidak Salahkan Sesiapa~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

bla kita lihat disekeliling kta..

trutamanya bla kta mnghadapi sesuatu masalah..

pstinya kta akan menyalahkan orang lain...

btl tk??

ada msanya sya akan wt mcm tu..

tpi..

tdk tuk skg...

smua org wt kesalahan..

tkda sepa yg tk wt salah..

kn??

so.. 

wt pa mw salahkan orang lain sdangkan sesuatu msalah itu ada kaitan dgn kta..

kta sndiri yg mmbuat keputusan..

jd bla kta hdapi msalah tu..

mknanya tu salah kta..

tk berfkir dlu sblum mmbuat kputusan..

tpi apa yg sya hdapi skg..

sya tk salahkan sesiapa..

dan..

sya tk mnyesal..

knpa??
sya bahagia dgn smua ney..

seandainya smua ney berakhir nnti..

skurang2nya sya ada kenangan..

that u said to me right??

sesuatu kenangan itu tdk smstinya manis sahaja..

pahir itu kenangan jga..

knangan pahit tu la mngajar kta utk jd matang..

knangan pahit tu la mnjdi pngajaran tuk kita dimsa akan dtg..

kn3...

matang tk i.. haha.. (joke)

i already 20 years old..

i don't want be a childish...

maybe sya manja..

tpi bkn budak2..

hehe..

so..

peringatan tuk sya..

hadapi smuanya dgn sabar..

msti ada hikmah disbalik smua ney..

peace... ^_^

~ Dugaan Buat Saya~

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

terlalu bnyak ujian dan dugaan yang Allah berikan kpd diri ini..

tpi hati ini tetap sabar..

kerana sya tahu..

Allah tk kn uji umatnya luar dari kemampuan seseorang..

mksdnya sya blh hdapi smua ini..

insyaAllah..

ujian datang ketika saya hendak exam..

hrapnya..

dgn ujian ini..

ia tdk mnganggu saya dlm exam akan dtg..

smstinya ada hikmah disebalik smua ini...

hadapi dgn sbar dan snyum...

sdih dan nngis tu ada msanya akan dtg jga..

tpi tu la pnawar hati..

walaupun sya jatuh skg ney..

tdk brmkna sya akan trus jatuh dan tdk akan bngun2..

sya akan brusaha untuk trus bngun..

dan meneruskan kehidupan sprti sblum ney...


doakan sya...

^_^