Saturday, March 1, 2014

~Hilangnya seorang lagi ahli keluarga~

Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanya...
kta bertemu kembali..
alhamdulillah..
(mcm rancangan tv la pla.. hehe)

post saya kali ney mngkn agak sedih.. terutamanya bagi diri saya..
tanpa kita sedari.. 
kematian itu makin dekat dengan kita..
mati itu pasti cma kta tk tahu bla kta akan mati...
saya sndiri tk tahu bla saya akan mati..
Allah dh tetapkan dari seblum kta lahir kedunia lg bla kta akn mati...
apa persediaan kta utk mnghadapi detik itu??
ckupkah amalan kta??
syurga ka tmpat kta nnti??
atau sebaliknya...
tak da siapa yg blh jawab persoalan tu melainkn diri kta sndiri...

hari ini dlm sejarah..
saya telah kehilangan sorang lg nenek lelaki..
bkn nenek kandung saya tapi arwah adalah adk beradik dgn nenek kandung saya..
jd blh dikatakan arwah adalah nenek saya..

bila saya dpt berita mengenai hal ini..
saya berasa sedih sangat..
mcm2 bermain kat fikiran saya..
adakah giliran saya lepas ini??
dan yg buat saya sayu..
arwah sama seperti arwah nenek tua saya yg sorang lg..
sama sngt2..
mereka adalah adk beradik..
jd ciri2 mereka agak sama..

bla saya dpt berita tu..
saya teringat kat arwah nenek tua yg satu lg..
saya teringat yg dya pnggil nama saya..
saya teringat yg dya cari saya..
setiap tahun, saya akan beraya dgn dya..
tapi sejak 2011..
saya tk lg beraya dgn dya sbb dya pn dh kmbali kepada pencipta..

dan untuk tahun ney.. 
saya tk kn beraya lg dgn nenek tua saya yg sorang ney..
dya bru je meninggal td..

ney adalah kali kedua saya menangis sbb kehilangan sorang lg nenek lelaki..
sedih saya sama seperti sebelum ini..
menangis ketika mmbaca yasin..
cma bezanya sblum ney saya baca yasin depan jenazah..
kali ney saya baca dri jauh..
saya tk dpt balik..
saya tk dpt arahan dri mama mahupun ayah tuk suruh balik..
saya ada check tiket td tpi mahal sngt2..

maaf tk dapat balik..
tpi doa sya tetap titipkan..

sya masih ingat..
msa kali pertama saya duduk berdepan dengan jenazah nenek tua..
saya langsung tk tgk muka dya..
bla kena sruh cium arwah.. sya langsung tk cium..
saya takut sbnarnya..
tk snggup rasanya...

giliran nenek tua dah smpai..
bilakah giliran saya..
saya tak tahu..
saya berharap sangt..
bla tba masanya nnti..
amalan saya sudah ckup untuk saya bawa berjmpa dgn Allah..

saya mnta korang2 smua untk sedekahkan yassin untuk kedua arwah nenek lelaki saya..
terima kasih...

No comments:

Post a Comment

Meh la komen... :)
nk tw jga apa pendapat korang...
terima kasih...